Procedura acreditării serviciilor sociale s-a simplificat
  • Micsorare text
  • Marire text
  • Tipareste articol
  • Trimite unui prieten
  • Inscriere RSS
Procedura acreditării serviciilor sociale s-a simplificat
Voteaza :

Articolul a primit 2 voturi

   Procedura acreditării serviciilor sociale s-a simplificat ca urmare a aprobării proiectului de lege privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale.
   Noile reglementări vizează simplificarea procedurii de acreditare a furnizorilor de servicii sociale, care se va face pe baza unor criterii care pun în evidenţă capacitatea solicitanţilor de a înfiinţa, administra şi acorda servicii sociale, precum şi îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege, demonstrate prin documente, care se vor transmite prin poştă sau electronic. „Furnizorul este acreditat pe perioadă nelimitată, cu obligaţia de a înfiinţa servicii (dacă nu există deja) licenţiate în termen de 3 ani de la acre-ditare. De asemenea, furnizorul trebuie să notifice orice modificare survenită care schimbă condiţiile ce au condus la acordarea certificatului de acreditare. Acreditarea serviciilor sociale (centre rezidenţiale, centre de zi, servicii la domiciliu, etc.) se realizează în baza unor standarde minime de calitate, care cuantifică eficacitatea şi eficienţa activităţii desfăşurate în raport cu nevoile beneficiarilor, obiectivele asumate şi rezultatele aşteptate“, se precizează în comunicatul de presă trimis redacţiei noastre.
    Potrivit noilor reglementări, acreditarea iniţială a serviciilor sociale se realizează în două etape. În baza fişei de autoevaluare completată de solicitant şi transmisă compartimentului de specialitate al Ministerului Muncii se acordă, pentru o perioadă de un an, licenţa de funcţionare provizorie. Acordarea licenţei pe cinci ani, incluzând şi perioada de licenţiere provizorie se face în baza rapoartelor de evaluare de teren întocmite de inspectorii sociali. „La expirarea perioadei de acreditare, solicitantul înaintează o cerere în acest sens şi, în baza unor documente justificative şi a rapoartelor de evaluare şi monitorizare în teren, efectuate de inspectorii sociali cu privire la îndeplinirea standardelor minime de calitate, se acordă o nouă licenţă de funcţionare. Atât furnizorii, cât şi serviciile sociale acre-ditate se înscriu în Registrul electronic unic al serviciilor sociale care va putea fi accesat de oricare cetăţean“, se precizează în comunicatul de presă trimis redacţiei noastre.

Nivele de calitate a serviciilor sociale

    O altă noutate introdusă de proiectul de lege aprobat, ieri, o reprezintă introducerea nivelelor de calitate a serviciilor sociale, prin încadrarea în 3 clase de calitate, în baza indicatorilor de performanţă/excelenţă. Astfel, clasa a III-a reprezintă nivelul de refe-rinţă, respectiv îndeplinirea standardelor minime de calitate, iar clasa I cel mai înalt nivel de calitate. Solicitarea încadrării în clase de calitate este opţională şi se evidenţiază printr-o siglă distinctivă. Potri-vit comunicatului de presă, „nivelul de calitate al unui serviciu social, în baza căruia se stabileşte şi cuantumul contribuţiei beneficiarului în concordanţă cu costurile aferente gradului de excelenţă atins de serviciul respectiv, este public şi se înscrie în Registrul electronic unic al serviciilor sociale“.
Inspectorii sociali vor face inspecţii tematice, având atribuţii în ce priveşte evaluarea de teren pentru acreditarea/reacreditarea serviciilor sociale, monitorizarea şi controlul acestora. Totodată, Ministerul Muncii va avea responsabilităţi în domeniul standardizării şi acre-ditării, monitorizării şi administrării Registrului electronic unic al serviciilor sociale, precum şi al reglementării suspendării şi retragerii acreditării.
    În prezent, în România funcţionează, conform Registrului electronic unic al serviciilor sociale, un număr de 2.871 furnizori acreditaţi care asigură un număr de 6.177 servicii sociale. „Prin acest proiect de lege se urmăreşte crearea unui sistem unitar şi coerent (cadru de reglementare şi construcţie instituţională) care să permită o eva-luare corectă şi echitabilă a calităţii serviciilor sociale, un acces cât mai facil al furnizorilor în sistem, o recunoaştere a performanţei în domeniu şi o monitorizare reală a respectării legislaţiei în domeniu, prin introducerea unor standarde, criterii şi indicatori de calitate”, se mai specifică în comunicat.


 

 

Pentru a adauga un comentariu completeaza campurile de mai jos si apasa butonul ADAUGA COMENTARIU.

 

COMENTARIU (*)

0 din 350 cuvinte permise



Comentariile dumneavoastra necesita aprobarea unui moderator. Mesajele ce contin expresii licentioase, atacuri la persoana, instiga la ura, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau sterse. Comentariile trebuie sa faca referire la subiectul articolului.

FLASH NEWS LOCAL

16:35

CUTREMUR de 3,3 grade  Actualitatea: Sambata 21-02-2015

15:40

Infopol  Actualitatea: Miercuri 18-02-2015

23:34

ULTIMA ORĂ! CUTREMUR de 3,6 grade Actualitatea: Luni 16-02-2015

21:59

Voinţa DEEP SERV, la al V-lea titlu consecutiv Sport: Duminica 15-02-2015

21:48

FC Panciu – Aerostar Bacău 2-0 (2-0) Sport: Vineri 30-01-2015

10:21

CUTREMUR de 3,9 grade în zona Vrancea Actualitatea: Joi 29-01-2015







Intamplari neadevarate

Barfa satului

FLASH NEWS NATIONAL





















Afacere la cheie, Pensiune de vanzare
40
18
7
29
33
14

Extragerea noroc:  0899517

Harta Focsani
 

Eveniment

EXCLUSIV! Poliția Locală Focşani stă pe un BUTOI DE PULBERE. Cazul a ajuns în atenția DNA
Scandal de proporții la Poliția Locală Focșani. Mai mulți angajați ai instituției au făcut o plângere la Direcția Națională Anticorupție (DNA) împotriva șefei Biroului Resurse Umane și Contabilitate, Nina Deșliu.

POZA ZILEI

Locotenent colonel Gheorghe Prodan, adjunct al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Vrancea, alături de fiica sa, studentă la Academia de Poliţie

SECVENTA ZILEI

Baie in ploaie

SONDAJ DE OPINIE

Actualitate

Ce le dăruiţi doamnelor şi domnişoarelor de 1 şi 8 martie?

 


Toate drepturile rezervate SC MEDIA UNO SRL, str. Bucegi, nr. 21, Focsani | Stiri Vrancea, Focsani, Adjud, Panciu, Odobesti, Lepsa
Termeni si conditii
Home |  Actualitatea | Politică | Social | Învăţământ | Jurnal de mamă | Local | Special | Analiză | Exclusiv | Dezvăluiri | Punct de vedere | Religie | Sănătate | Economic | Ştiri din judeţ | Lecţia de adolescenţă | Cultură | Sport | Naţional | Externe | Inedit | Reportaj | Editorial | Interviu | Auto | Monden | Curierul juridic | Justiţie | Eveniment | Infracţional | Reţete naturiste | Nou născuţi | Întâmplări neadevărate | Ghid pentru timpul liber | Pagina liceenilor | Vrânceni plecaţi de acasă | Bârfa satului | Copilul Zilei | Arhiva | Sondaj | Radare | Memoria intimă a jurnalului |
Procedura acreditării serviciilor sociale s-a simplificat - Ziare stiri informatii anchete vremea Vrancea, Lepsa, Focsani, Odobesti, Adjud, ISJ, media, harta judetul Vrancea si anunturi angajari
Site gazduit de Servhost