O nouă planetă care ar putea găzdui viața, descoperită
O nouă planetă care ar putea găzdui viața, descoperită

O nouă planetă și-a făcut miercuri intrarea în cercul extrem de restrâns al astrelor care pot adăposti semne de viață, dincolo de sistemul solar, potrivit unui studiu apărut în revista Nature și citat de AFP. Planeta, denumită LHS 1140b, a fost descoperită în jurul unei stele din constelația Cetus (Balenă), situată la o distanță de 40 de ani-lumină (un an lumină fiind echivalentul a 9.460 miliarde de kilometri) de Pământ.
Exoplaneta orbitează în zona locuibilă a stelei sale, ceea ce înseamnă că ea se află la o distanță potrivită de steaua respectivă pentru a permite prezența apei în stare lichidă pe suprafața sa, aspect considerat esențial pentru viață, a declarat Jason Dittmann, de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics din Cambridge (SUA), co-autor al studiului.

Planeta, cu o rază de 1,4 ori mai mare decât cea a Pământului, este de șase ori mai masivă. Astronomii au dedus că planeta este stâncoasă, asemenea Terrei. "Sperăm că (planeta) are atmosferă", precizează Xavier Bonfils, astronom la Observatorul de Științe ale Universului din Grenoble.

Actualitatea

Elev al Liceului Pedagogic, bătut în incinta unității; părinții vor să o reclame pe directoare la Consiliul pentru Combaterea Discriminării
Un elev de clasa a IX-a, de la Liceul Pedagogic Spiru Haret din Focșani, a fost bătut în incinta unității de învățământ, în cursul zilei de marți, 12 decembrie, incidentul având loc într-o pauză.

Iarna a venit în zona de munte a Vrancei