Lucrările de reabilitare a DJ 205D, finalizate la începutul lunii decembrie

2
12851


Lucrările de reabilitare și modernizare a drumului județean DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești, vor fi finalizate la începutul lunii viitoare, anunță conducerea companiei UMB Spedition, cea care a executat lucrările. Practic, până în acest moment au fost finalizate toate lucrările de reabilitare a părții carosabile, au fost turnate toate straturile de asfalt, inclusiv cel de uzură și s-a trecut la semnalizarea rutieră a drumului. „Lucrările de reabilitare ale DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești se apropie de final. Practic, până în acest moment  au fost finalizate toate lucrările de reabilitare a părții carosabile, au fost turnate toate straturile de asfalt, inclusiv cel de uzură și s-a trecut la semnalizarea rutieră pe verticală și pe orizontală a drumului. De asemenea, mai avem de realizat câteva lucrări de protecție în albia râului Zăbala, asfaltarea câtorva căi de acces laterale și montarea parapeților de protecție pe o lungime de 11 kilometri. Estimăm că la începutul lunii decembrie întreaga lucrare este finalizată și se poate face recepția tehnică a acestei investiții”, a precizat inginerul Åžtefan Åžerbu, directorul societății UMB Spedition.
    Acesta a reamintit că lucrările sunt unele complexe, la fel de copmplexe ca cele de modernizare a DN 2D Focșani-Tulnici-Ojdula-Tîrgu Secuiesc. „Sunt 34 de kilometri de drum pe care am avut de construit în jur de 3.500 metri de ziduri, 2.200 metri de ziduri consolidate și armate, 25 de podețe, 4 poduri, 7575 mii de metri cubi de gabioane, peste 150 mii de metri cubi de umpluturi, straturile de asfalt, stratul de uzură și multe alte lucrări care arată cât de complexe sunt lucrările la acest drum. Lucrările sunt la fel de complexe ca cele de modernizare a DN 2D Focșani – Tulnici – Ojdula – Tîrgu Secuiesc”, a declarat inginerul Åžtefan Åžerbu.
    Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a vizitat de mai multe ori lucrările de pe DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești, pentru a vedea stadiul lucrărilor și modul de realizare a acestora. Marian Oprișan s-a declarat mulțumit de calitatea lucrărilor de ritmul de lucru și a ținut să remarce complexitatea lucrărilor care se fac pe acest drum. „Acest proiect este dus la bun sfârșit în ciuda cârcotașilor și a dușmanilor acestui județ, pentru că vă spun foarte clar: liberalii-pedeliști sunt cei mai mari dușmani ai comunității acestui județ, ai  județului Vrancea. Îi mint pe cetățeni, sunt răi și sunt incompetenți. Pe lungimea acestei investiții se află extraordinar de multă muncă, extraordinar de multă dăruire, profesionalism din partea constructorilor. Este o lucrare care din punct de vedere tehnic este foarte grea, dar care, vă asigur, va deveni  realitate, la fel ca toate celelalte investiții pe care le-am realizat, cum e și DN 2D. Așa cum știți foarte bine, eu când spun da este da, când spun nu este nu”, a afirmat Marian Oprișan.

Lucrări suplimentare la DJ 205 D

    Vă reamintim că administrația județeană a aprobat, la începutul acestui an, realizarea unor lucrări suplimentare la obiectivul de investiții „Continuare de lucrări pentru Modernizare DJ 205D, Valea Sării – Năruja –  Nereju – Brădăcești, km. 0+000 – km. 34 + 000”. Specialiștii Consiliului Județean susțin că în perioada cuprinsă între semestrul II din anul 2009 și trimestrul II din anul 2012, Consiliul Județean Vrancea a întreprins numeroase demersuri către ministerele de resort pentru  introducerea la finanțare a acestui obiectiv pe diferite programe guvernamentale și alocarea resurselor financiare necesare în vederea continuării procesului investițional, dar demersurile și solicitările întreprinse nu au avut nici un efect.
    De asemenea, ca urmare a fenomenelor meteorologice periculoase din perioada 2009-2014, mai multe sectoare din acest drum județean au fost afectate de ploi pe perioada verii și de fenomenul de îngheț-dezgheț pe perioada de iarnă, fenomene care au dus la distrugerea treptată a stratului de binder pe o suprafață însemnată din întreaga lungime a drumului, precum și a altor componente ale amprizei drumului. Aceste lucrări noi constau în: lucrări de suprastructură drum; lucrări drumuri laterale, parcări și stații de autobuz; lucrări de scurgere a apelor; lucrări hidrotehnice; lucrări de consolidare și stabilizare a versanților; reparații ziduri de sprijin existente; ziduri noi din beton de ciment; demolare ziduri existente; lucrări ziduri din gabioane.

Valoarea totală a investiției este de 149 de milioane de lei

    Valoarea totală a investiției este de 149 de milioane de lei, iar durata execuției este de 4 ani de zile. Lungimea totală a drumului este de 34 de kilometri. Lățimea platformei drumului este de 7 metri, iar partea carosabilă are șase metri. Drumul va avea acostamente laterale de 0,50 metri fiecare. Lucrările mai prevăd repararea a 66 de podețe, construirea a 53 de podețe noi, construirea a două parcări și tot atâtea platforme de cântărire. De asemenea, au fost executate lucrări de apărări de maluri, diguri, regularizări de curs.

Podurile de pe DJ 205 D vor fi reabilitate

    Consiliul Județean Vrancea a scos la licitație lucrările de consolidare și reabilitare a podului situat la Valea Sării, km 3+475 de pe DJ 205D, Valea Sării – Năruja – Paltin – Nereju – Brădăcești. Acest obiectiv face parte din proiectul „Reabilitarea si reconstrucția obiectivelor de infrastructură rutieră din zona localităților Paltin, Doaga, Valea Sării”, iar valoarea investiției este estimată la 4,1 milioane de lei. Practic, în cadrul acestui proiect vor fi realizate lucrări de proiectare la faza: proiect tehnic, detalii de execuție, caiete de sarcini, documentație tehnică autorizație de construire, documentație pentru avize si acorduri (P.T. + D.E. + C.S. + D.T.A.C. +D.A.A.), – servicii de asistență tehnică din partea proiectantului pe toata perioada de execuție a lucrărilor. Durata de execuție a lucrărilor este de 35 de luni.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here