GALERIE FOTO: CFR a reluat circulaţia pe podul de la Putna Seacă
GALERIE FOTO: CFR a reluat circulaţia pe podul de la Putna Seacă
GALERIE FOTO:   CFR a reluat circulaţia pe podul de la Putna Seacă
După 7 ani
Voteaza :

Articolul a primit 4 voturi

   Un tren de 2.700 tone a verificat, ieri, podul de cale ferată reconstruit şi modernizat la Putna Seacă. A fost prima garnitură de tren care a circulat pe acest pod construit în mai puţin de doi ani.
   Deocamdată, SNCFR a reluat circulaţia, pe un singur fir. În luna iulie urmează să fie finalizate lucrările la al doilea fir, iar podul va fi inaugurat oficial. Podul de la Putna Seacă fusese distrus la inundaţiile din 2005 şi a fost reconstruit din fonduri europene şi guvernamentale. Noul pod are două fire de cale ferată şi este construit la standarde europene.
   Prima garnitură de tren a fost formată special pentru acest eveniment, a avut o greutate totală de 2.700 tone şi a circulat cu o viteză de cinci kilometri/oră peste pod. Reprezentanţii Sucursalei CFR Galaţi au explicat că primele garnituri de tren vor circula cu o viteză de cinci km/oră. Ulterior, viteza va creşte treptat. „Podul este finalizat însă acestea sunt măsuri dispuse pentru stabilizarea terasamentului“, au explicat reprezentanţii CFR. Astfel, în primele zile viteza va fi de maxim 30 km/oră, iar peste două săptămâni va ajunge la 50 km/oră. După  o perioadă de 45 de zile, viteza va creşte până la 70 km/oră, timp de şase luni.
   Practic, după circa opt luni de la demararea circulaţiei pe pod se va ajunge la o viteză normală pe acest sector de cale ferată. Principalul avantaj pentru călătoriile cu trenul este eliminarea întârzierilor în gările din Focşani şi Mărăşeşti. Garniturile de tren nu vor trebui să mai stea la coadă pentru a trece pe un singur fir de cale ferată care a funcţionat în ultimii ani la Putna Seacă.
   Lucrarea de la Putna Seacă a fost executată de un consorţiu format din CONCEFA Sibiu şi IMSAT Bucureşti, iar şeful de proiect, Sorin Drăghici, a explicat că această porţiune este realizată conform ultimelor cerinţe europene. Viteza maximă cu care poate circula un tren poate ajunge la 160 km/oră. „Lucrarea este mai complexă, nu a însemnat doar podul de cale ferată. A presupus execuţia unor lucrări de apărare de mal, pe o lungime de 600 metri amonte şi 100 metri aval“, a afirmat inginerul Sorin Drăghici. Acesta a precizat că circulaţia pe al doilea fir va fi re-luată, conform contractului de lucrări, în luna iulie.
   Valoarea lucrărilor executate la Putna Seacă se ridică la 13,33 milioane de euro, şi au fost finanţate de Comisia Europeană prin facilitatea ex-ISPA şi de către Guvernul României prin bugetul de stat. Infrastructura feroviară fusese distrusă la inundaţiile din iulie şi august 2005 iar până acum s-a circulat, pe linia Focşani-Putna Seacă, pe firul 2 de circulaţie.





ECONOMIC


Pentru a adauga un comentariu completeaza campurile de mai jos si apasa butonul ADAUGA COMENTARIU.

 

COMENTARIU (*)

0 din 350 cuvinte permise



Comentariile dumneavoastra necesita aprobarea unui moderator. Mesajele ce contin expresii licentioase, atacuri la persoana, instiga la ura, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau sterse. Comentariile trebuie sa faca referire la subiectul articolului.







Intamplari neadevarate

















FLASH NEWS NATIONAL



















48
46
5
30
19
32

Extragerea noroc:  8559037

Harta Focsani
   

Învăţământ

Șeful Inspectoratului Școlar, demis din funcție
Șeful Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Vrancea, profesorul Dorin Cristea, a fost demis din funcție, vineri.

POZA ZILEI

S-a întors canicula

SECVENTA ZILEI

Plimbare

SONDAJ DE OPINIE

Social

Unde veți petrece vacanța de vară?

 


Vezi varianta desktop
Toate drepturile rezervate SC MEDIA UNO SRL, str. Bucegi, nr. 21, Focsani | Stiri Vrancea, Focsani, Adjud, Panciu, Odobesti, Lepsa
Site gazduit de Servhost