Bătaie de joc la Electrica Furnizare. Mai multe familii din Golești, LĂSATE FĂRĂ CURENT ELECTRIC

26
4761


Electrica Furnizare își bate joc de vrâncenii care nu și-au reînnoit contractele de furnizare a energiei electrice. Profitând că au o poziție de monopol iar oamenii nu au altă firmă cu care să încheie contract pentru energia electrică, cei de la Furnizare decid debranșări ale clienților care își achită la zi facturile doar pentru că nu au reînnoit contractele. Doar ieri, la Golești, mai multe familii au rămas fără contor și au fost debranșate de la rețeaua electrică deși erau la zi cu plata facturilor la electricitate. Ei vor sta pe întuneric până când cei de la Furnizare se vor îndura să aprobe reluarea furnizării de electricitate. Disperați, oamenii au alergat la sediul Electrica Furnizare din Focșani unde au aflat că trebuie să își facă alte contracte, să aducă hârtii dar și că trebuie să aștepte chiar și o lună de zile până când vor fi rebranșați.

    Oamenii sunt revoltați pentru ceea ce au făcut electricienii și amenință cu plângeri la Protecția Consumatorilor și la Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei. Violeta Costin, de pe strada Orizont, ne-a spus că până acum nu a primit nicio informare de la Electrica despre reînnoirea contractului. Femeia a explicat că, inițial, contractul a fost întocmit pe numele soacrei iar ulterior casa a fost donată soțului. „Când a fost mutat contorul din casă și s-a pus pe stâlp, atunci s-a făcut pe numele Lenuța Firica și Costin Viorel. Contractul era pe numele nostru, de Costin Viorel. Până acum noi nu am primit nicio înștiințare despre contract. Când au luat contorul nici nu au venit până la mine la poartă să îmi spună care este motivul. Nu este posibil să se întâmple așa. Am plătit în ianuarie pentru luna decembrie. Nu mi-au dat nicio explicație cei de la Furnizare. Nici nu au vrut să îmi dea explicații la ghișeu. Programul era de la 8 la 13 iar când am ajuns noi era fără zece minute și a trebuit să aflu de la vecinii care sunt în aceeași situație ce să fac. De 15 ani suntem aici, plătim impozit, plătim facturile și nu am avut nicio problemă”, ne-a spus Violeta Costin.
    Soțul acesteia a arătat că vor depune și o reclamație la Protecția Consumatorilor pentru modul în care au acționat cei de la Electrica Furnizare. „Este o batjocură curată. Aveam o ladă frigorifică cu carne de porc iar acum se strică totul. Voi merge la Protecția Consumatorilor. Nu e frumos ce au făcut. Ce, am ajuns panarama lumii? E o bătaie de joc. Mai mult, bătaie de batjocură”, a spus și Viorel Costin.

Electrica Furnizare nu dă explicații

    Câteva case mai departe, Vasile Matache i-a văzut pe electricienii care demontau contorul când se ducea la magazin. Inițial a crezut că îl schimbă dar electricienii au luat aparatul, au urcat în mașină și au plecat. „Nu au anunțat nimic. I-am văzut dimineață, când am ieșit din curte să mă duc la magazin. I-am întrebat ce fac și mi-au spus că iau contorul. Păi și nu puneți altul în loc?, am întrebat. Nu. S-au urcat în mașină și au plecat”, a spus Vasile Matache. Bărbatul a adăugat că după ce a fost la Electrica Furnizare a aflat că poate dura chiar și două săptămâni până când va fi reluată furnizarea de electricitate. „Am fost la Furnizare și ni s-a spus că trebuie făcută documentație, certificatul de deces, cu moștenitori și să facem alt contract. Trebuie făcut avizul și într-o lună de zile se face alt contract. Când i-am întrebat cât durează ne-au spus că va fi 1-2 săptămâni. Contorul era nou, tot ei l-au pus. De ce nu au spus nimic?”, a precizat Vasile Matache.
    Nu este primul caz în care vrâncenii au reclamat că Electrica Furnizare a reziliat abuziv contractele pentru că nu au fost reînnoite. Inițial, oamenii au acuzat electricienii de la Sucursala de Distribuție Focșani însă aceștia au arătat că acționează doar în baza ordinelor emise de Furnizare. Iar Electrica Furnizare, în ordinele emise, nu precizează care sunt motivele pentru care electricienii de la Distribuție trebuie să ridice contorii de pe stâlpi.
    Reporterii de la Monitorul de Vrancea au încercat să discute cu Ionel Preda, directorul de Electrica Furnizare, însă acesta nu a fost de găsit la telefonul mobil. Poate că după apariția articolului, cei de la Electrica Furnizare vor găsi timpul necesar pentru a explica acest comportament  și care nu ține cont de drepturile clienților ai căror bani îi încasează. Măcar pentru faptul că cetățenii s-au săturat și abia așteaptă ca alte firme private, precum RCS-RDS, să încheie contracte cu persoanele fizice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here