„Școala Incluzivă - o școală a diversității“, proiect implementat de ISJ în parteneriat cu școlile speciale
  • Micsorare text
  • Marire text
  • Tipareste articol
  • Trimite unui prieten
  • Inscriere RSS
„Școala Incluzivă - o școală a diversității“, proiect implementat de ISJ în parteneriat cu școlile speciale
Voteaza :

Articolul a primit 6 voturi

Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Vrancea, în parteneriat cu Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă (CSEI) Elena Doamna Focșani, cu CSEI Mihălceni, CSEI Măicănești și Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională (CJRAE) Vrancea, a inițiat un proiect intitulat „Școala Incluzivă - o școală a diversității“. Scopul proiectului este acela de creare a unei culturi incluzive prin dezvoltarea de politici educaționale și practici concrete de incluziune, dezvoltarea de servicii educaţionale centrate pe nevoile copiilor cu cerințe educaționale speciale (CES), asigurarea unei baze informaţionale în domeniu, în vederea integrării şcolare şi sociale a acestor elevi.
În cadrul acestui proiect se vor implica autorităţile centrale şi locale din educaţie şi protecţie socială, instituţii, ONG-uri, precum şi persoane, manageri şi oameni politici din sfera educaţiei, practicieni, părinţi, copii şi tineri cu CES. Grupul va acţiona în legătură permanentă cu organizaţii cu preocupări similare din Franţa, Italia, Portugalia, Grecia, Belgia, precum şi din alte ţări europene cu care CSEI Elena Doamna Focşani colaborează în cadrul proiectului Erasmus+ „Cap sur l'école inclusive en Europe”.
Impactul se doreşte a fi unul pozitiv, urmărind sensibilizarea tuturor participanţilor direcţi şi indirecţi pe latura formării unor comportamente empatice, deschise la integrare şi incluziune şcolară, convinşi de faptul că fiecare copil este o promisiune şi are o şansă, care depinde de atitudinea şi acţiunea celor care îl cresc şi îl educă. Centrele Şcolare pentru Educaţie Incluzivă vor deveni Centre de Resurse pentru Educație Incluzivă, o structură importantă la nivel local, militând activ pentru educaţia preşcolară şi şcolară în vederea includerii copilului cu cerinţe educative speciale în învățământul de masă alături de ceilalţi copii. Activitățile propuse sunt diverse, ele vizând monitorizarea copiilor orientaţi de membrii  Comisiei de Orientare Școlară și Profesională, abilitarea cadrelor didactice în a lucra cu elevii cu cerinţe educaţionale speciale, acordarea de servicii de suport educaţional şi terapeutic pentru copii și părinți, organizarea unui simpozion internaţional intitulat „Bune practici europene în educaţia copiilor cu dizabilităţi” și a unui workshop cu tema ,,Exemple de bune practici în activitatea copiilor cu CES”.
„Educaţia incluzivă este un proces complex, de durată, care necesită analize, schimbări şi construcţii continue pentru a realiza politici şi practici incluzive şi a asigura bazele unei culturi incluzive. Şcoala de azi trebuie să îşi proiecteze cu claritate scopurile şi formele de sprijin adecvate pentru a primi toţi copiii, a le asigura acoperirea nevoilor lor educaţionale. În privința acestui proiect, consider că este o încurajare la acţiune comună şi de susţinere a tuturor celor care cred într-o şcoală modernă şi democratică a României europene, în dreptul fiecărui copil la educaţie, indiferent de particularităţile sale de dezvoltare şi învăţare, în prevenirea şi/ sau eliminarea marginalizării, excluderii şi segregării şcolare pentru copiii cu CES, precum şi în posibilitatea unei schimbări reale a relaţiilor dintre familie, şcoală şi comunitate”, a declarat Aurora Lefter, inspector școlar pentru învățământul special și special integrat.



 

 


Comentariile dumneavoastra necesita aprobarea unui moderator. Mesajele ce contin expresii licentioase, atacuri la persoana, instiga la ura, rasism, xenofobie sau homofobie, ori aduc atingere altor persoane vor fi editate sau sterse. Comentariile trebuie sa faca referire la subiectul articolului.











Intamplari neadevarate













FLASH NEWS NATIONAL



















38
49
10
1
46
22

Extragerea noroc:  7741593

Harta Focsani
   

Actualitatea

Elev al Liceului Pedagogic, bătut în incinta unității; părinții vor să o reclame pe directoare la Consiliul pentru Combaterea Discriminării
Un elev de clasa a IX-a, de la Liceul Pedagogic Spiru Haret din Focșani, a fost bătut în incinta unității de învățământ, în cursul zilei de marți, 12 decembrie, incidentul având loc într-o pauză.

POZA ZILEI

Iarna a venit în zona de munte a Vrancei

SECVENTA ZILEI

Stergator modern

SONDAJ DE OPINIE

Social

Cum vă pregătiți pentru iarnă?

 


Vezi varianta desktop
Toate drepturile rezervate SC MEDIA UNO SRL, str. Bucegi, nr. 21, Focsani | Stiri Vrancea, Focsani, Adjud, Panciu, Odobesti, Lepsa
Site gazduit de Servhost